Czy mailing reklamowy to dobry sposób na dotarcie do klientów?

kampania mailingowa

Mailing reklamowy zna każdy z nas. Znany pod inną nazwą – direct mailing – zawitał w niemal każdym domu. Szczególnie za sprawą ulotek, drobnych upominków, jeśli jesteśmy stałymi klientami czy kodów rabatowych – wszystko to mogliśmy znaleźć w naszych skrzynkach na listy! Obecnie mailing reklamowy odbywa się za pośrednictwem naszych skrzynek mailowych. To znacznie wygodniejsza i bardziej dostosowana do obecnych czasów forma.

Co to jest mailing reklamowy?

Kampania mailingowa przede wszystkim polega na przypominaniu o sobie oraz powiadomieniu o swojej obecności na rynku potencjalnych, jak i stałych klientów. Oczywiście, kampania mailingowa może istnieć dzięki adresom mailowym zarówno stałych, jak i potencjalnych klientów. Niezbędna jest również platforma mailingowa, dzięki której cała kampania będzie miała w ogóle szanse bezproblemowo przebiegać. To właśnie drogą mailową będziemy kontaktować się z naszymi odbiorcami. Wysyłając banery, przypomnienia o promocjach, organizowanych przez firmę akcjach czy bonach rabatowych. Takie rozwiązanie jest szczególnie dobre dla firm, które prowadzą newsletter.

mailing reklamowy

Kampania mailingowa – czy ma to sens?

Kampania mailingowa ma oczywiście sens, jeśli spełnimy kilka warunków. Przede wszystkim musimy dokładnie określić grupę odbiorców. Równie ważne jest określenie samego nadawcy. Znane marki nie mają z tym problemu, jednak te nowe, które dopiero wchodzą na rynek, muszą wykazać się dozą kreatywności. Kolejnym krokiem jest temat i preheader – to one mają za zadanie zachęcić do otwarcia wiadomości. Sama kreacja maila jest również istotna. Warto zadbać o linki do podglądu strony, ciekawy, ale czytelny układ treści oraz zdjęcia z altami – w razie problemów z wyświetlaniem się zdjęć. Nie można zapomnieć również o linku do rezygnacji z subskrypcji.

O kampaniach mailingowych przeczytasz również na stronie https://pozyskajklienta.pl/kampanie-mailingowe.